Pokličite nas: +386 1 42 72 941
Kako vztrajati?

Kako vztrajati?

Ko gre za vadbo, imate najboljše namere. V to ne dvomimo. Zastavili ste si cilj, veste, da se boste zaradi vadbe počutili dobro in imeli več energije. Veste, da je vadba zdrava, in ja, videti boste bolje. Torej, odločili ste se za redno vadbo. Izkazalo pa se je, da »redno« v resnici pomeni »tu in tam«?

Tukaj je nekaj trikov, s pomočjo katerih boste redno sledili svoji vadbi.

1. Delajte krajše treninge

Če želite postati fit, vam ni treba več ur trenirati ali čakati, da bo “vaše telo začelo topiti maščobo šele po 20 minutah vadbe”. Danes vemo, da je tudi 10 do 15 minut vadbe na dan koristnih in lahko dolgotrajno vplivajo na porabo kalorij, pozitivno vplivajo na presnovo, izboljšajo razpoloženje in spodbujajo druge bolj zdrave odločitve čez dan (npr. uporabljajte stopnice namesto dvigala, jejte nekaj bolj zdravega namesto manj zdravega itd.) – čez nekaj časa boste zagotovo občutili pozitivne učinke teh krajših vadb tudi na svojem telesu.

Če ste resnično zaposleni, vam ni treba zapravljati časa v telovadnici. Na voljo imate niz kratkih, a učinkovitih vadb na YouTubu ali v mobilnih aplikacijah, 10 minut na dan pa si zagotovo lahko vzamete. Če veste, da vam vadba ne bo vzela veliko časa, se je bo veliko lažje držati, kajne?

2. Začnite počasi

Če dolgo niste telovadili in ste se nenadoma odločili, da boste v razmeroma kratkem času prišli v vrhunsko formo, bi lahko začetne bolečine v mišicah ali prekomerni napori ubili vašo motivacijo. Bodite pametni in začnite z lažjimi vadbami, poslušajte svoje telo in mu namenite čas, da se prilagodi, namesto da se na začetku preforsirate in s tem ustvarjate odpor do vadbe in celo prenehate. Prav tako si zastavite pameten načrt vadbe.

3. Naredite načrt vadbe

Če je vaš načrt, “vsaj trikrat na teden grem na trening”, niste pa se konkretneje odločili, kateri dnevi bodo to, in ob kateri uri, boste morda kmalu ugotovili, da se je načrta težko držati. V koledarju si označite termine, ko boste vadili (recite si: načrtujem naslednji mesec in to zmorem!). Na primer ponedeljek, sreda in petek ob določeni uri. Na ta način boste lažje prilagajali druge sestanke ter se izognili prekrivanju in izpuščanju vadbe. Seveda lahko načrt vadbe sproti po potrebi prilagajate, vendar je pomembno, da imate splošen načrt.

4. Če zafrknete, ne obupajte

Če ste eden izmed tistih, ki misli: “Ah, spet sem zamudil trening in prejšnji teden nisem redno hodil, zato ne bom šel več,” je čas, da si premislite. Ena stvar je biti kritičen do sebe, druga pa biti popolnoma do sebe povsem nemaren, kar počnete, če se odločite iti na vse ali nič. Vedite, da lahko vsakomur spodleti, vendar je pomembno si odpustiti in nadaljevati z vadbo, ne glede na to, kako zelo ste kršili svoj načrt. Z vsako vajo naredite dobro zase in za svoje zdravje.

Dobro si je zapomniti tudi to:

– Ne delajte “splošnega” načrta – ne začnite telovaditi in se prehranjevati zdravo istočasno. Za mnoge je to psihofizično stresno, zato se jim zgodi, da obupajo. Najprej naredite eno stvar in ko se navadite, preidite na drugo.

– Če se počutite utrujene in nerazpoložene in ne želite iti na vadbo, ne pozabite, da jo ravno takrat potrebujete! Po treningu se boste počutili srečnejše in manj utrujene ali pa samo utrujene na pozitiven način.

– Ne razmišljajte o vadbi kot o sovražni obveznosti, katero ste se odločili osvojiti, temveč kot pozitivno zdravo navado, ki jo želite sprejeti trajno, ne le (na primer) do odhoda na morje.

Sorodne vsebine